Ułatwienia dostępu na dworcach PKP
Na dworcu PKP w Białymstoku znajdują się następujące ułatwienia dla osób niepełnosprawnych:
- kasa dla PRM – kasa dostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, posiadająca obniżone okienko;
- interkom – kasa wyposażona we wzmacniacz głosu (interkom);
- urządzenia wspomagające poruszanie się osób o ograniczonej mobilności;
- usługa asysty – na dworcu istnieje możliwość skorzystania z pomocy asystenta;
- parking – w bezpośrednim otoczeniu dworca znajdują się wyznaczone miejsca postojowe, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Dojście na peron w poziomie szyn z asystą opiekuna lub osoby towarzyszącej odbywa się od ul. Kolejowej.
Niepełnosprawny pasażer lub pasażer o ograniczonej sprawności ruchowej może zgłosić potrzebę udzielenia pomocy w podróży u przewoźnika. Powinno to nastąpić minimum 48 godzin przed planowaną podróżą. Zgłoszenie można dokonać telefonicznie (pod numerem: 22 474 13 13 lub 42 205 45 31) lub drogą elektroniczną (wysyłając maila na adres: pomocprm@pkp.pl).
Osoba o ograniczonej sprawności ruchowej powinna być na dworcu co najmniej 30 minut przed planowanym odjazdem pociągu. Miejscem spotkania jest hol główny dworca w części oznaczonej specjalną informacją o tym, że jest to miejsce oczekiwania dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Pracownicy ochrony dworca pomagają podczas przemieszczania się po terenie dworca, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, na których dozwolone jest poruszanie się pieszych (niebędących przejściami tylko do użytku służbowego)
W przypadku wysiadania z pociągu pracownicy ochrony oczekują na pasażera na peronie, przy którym zatrzymuje się pociąg z daną osobą.
Dane kontaktowe
Dworzec PKP Białystok
ul. Kolejowa 11
15-701 Białystok
22 474 13 13
42 205 45 31
pomocprm@pkp.pl
www.pkp.pl