Kolory
Tekst
Strona główna Ulgi i uprawnienia Transport Ułatwienia dostępu na dworcach PKP

Ułatwienia dostępu na dworcach PKP

Na dworcu PKP w Białymstoku znajdują się następujące ułatwienia dla osób niepełnosprawnych:

  • kasa dla PRM – kasa dostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, posiadająca obniżone okienko;
  • interkom – kasa wyposażona we wzmacniacz głosu (interkom);
  • urządzenia wspomagające poruszanie się osób o ograniczonej mobilności;
  • usługa asysty – na dworcu istnieje możliwość skorzystania z pomocy asystenta;
  • parking  – w bezpośrednim otoczeniu dworca znajdują się wyznaczone miejsca postojowe, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Dojście na peron w poziomie szyn z asystą opiekuna lub osoby towarzyszącej odbywa się od ul. Kolejowej.

Niepełnosprawny pasażer lub pasażer o ograniczonej sprawności ruchowej może zgłosić potrzebę udzielenia pomocy w podróży u przewoźnika. Powinno to nastąpić minimum 48 godzin przed planowaną podróżą. Zgłoszenie można dokonać telefonicznie (pod numerem: 22 474 13 13 lub 42 205 45 31) lub drogą elektroniczną (wysyłając maila na adres: pomocprm@pkp.pl).

Osoba o ograniczonej sprawności ruchowej powinna być na dworcu co najmniej 30 minut przed planowanym odjazdem pociągu. Miejscem spotkania jest hol główny dworca w części oznaczonej specjalną informacją o tym, że jest to miejsce oczekiwania dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Pracownicy ochrony dworca pomagają podczas przemieszczania się po terenie dworca, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, na których dozwolone jest poruszanie się pieszych (niebędących przejściami tylko do użytku służbowego)  

W przypadku wysiadania z pociągu pracownicy ochrony oczekują na pasażera na peronie, przy którym zatrzymuje się pociąg z daną osobą.

Dane kontaktowe

Dworzec PKP Białystok
ul. Kolejowa 11
15-701 Białystok

22 474 13 13
42 205 45 31
pomocprm@pkp.pl
www.pkp.pl

Aktualności

Rozmiar czcionki
Kontrast